Facebook: Δίνει αποζημιώσεις στους χρήστες – θύματα των Sponsored Stories


Ποια είναι η απόφαση του κοινωνικού δικτύου. Δικαιώνονται οι χρήστες που έπεσαν θύματα διαφήμισης παρά τη θέληση τους

Χρήστος Δεμέτης

Οι «sponsored stories» του Facebook είναι ένα πρόγραμμα που μετατρέπει τους απλούς χρήστες σε ακούσιους διαφημιστές.

Πως λειτουργεί το όλο «σύστημα»; Το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο αποφάσισε να εμφανίζει διαφημίσεις απευθείας στο News Feed των χρηστών και μάλιστα χωρίς αυτοί να έχουν κάνει ‘like’ στη σελίδα της διαφημιζόμενης εταιρείας.

Μέχρι τώρα οι διαφημίσεις προβάλλονταν είτε στη sidebar του Facebook είτε στα Sponsored Stories. Η κίνηση αυτή έγινε στην προσπάθεια του Facebook να αναζητήσει νέες πηγές χρηματοδότησης.

Μετά από εκατομμύρια αγωγές εναντίον της, η εταιρεία πρότεινε ένα νέο συμβιβασμό της τάξης των 20 εκατομμυρίων δολαρίων με τα δέκα από αυτά να πηγαίνουν στους ενάγοντες χρήστες.

Με δεδομένο ωστόσο ότι οι ενάγοντες είναι περίπου 125 εκατομμύρια και ότι η… αποζημίωση που αντιστοιχεί στον καθένα είναι περίπου 1,5 σεντ, η πιθανότητα να απορριφθεί εκ νέου είναι μάλλον μεγάλη παρά τις δηλώσεις του εκπροσώπου της Facebook ότι πρόκειται για «δίκαια, λογική και επαρκή» πρόταση.

Η υπόθεση εξετάστηκε από τον δικαστή Ρίτσαρντ Σίμποργκ από το Σαν Φρανσίσκο. Αίτημα των εναγόντων είναι αφενός η δυνατότητα μη συμμετοχής στο «πρόγραμμα» και αφετέρου, η αποζημίωσή τους δια δωρεάς από τη Facebook σε διάφορες οργανώσεις που υπερασπίζονται τα online δικαιώματα. Με άλλα λόγια δε ζήτησαν προσωπική αποζημίωση.

Η επόμενη σελίδα στη δικαστική διαμάχη των δύο πλευρών, θα λάβει χώρα στις 25 Οκτωβρίου.

Δείτε εδώ τη δικαστική απόφαση

Πηγή: Wired

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: news247.gr